Köpvillkor

Startsida / Köpvillkor

 Ägare till nätbutiken Ehebjorn.se (nedan Webbutiken) är Ehekaru OÜ (registreringskod 16480060), belägen på Tartu maantee 133, 10112, Estonia, Tallinn

 

Giltighet av försäljningskontrakt, produkt och prisinformation

Försäljningsvillkoren gäller vid köp av varor från Webbutiken.

Priserna på produkterna som säljs i webbutiken anges bredvid produkterna.

I priset ingår en avgift för leverans av varan. Avgiften för leverans av varan beror på var köparen befinner sig och leveranssättet.

Leveransavgiften visas för köparen när beställningen genomförs.

Information om produkten lämnas i Webshopen direkt bredvid produkten.

  1. Formar ordern För att hitta produkten måste du gå in på vår "E-butik"-sida
  2. Gå vidare till produkten av intresse för att se ytterligare information.
  3. För att beställa varorna måste du välja antal produkter, lägga till önskade produkter i varukorgen eller använda knappen "köp nu"
  4. För att slutföra beställningen måste du fylla i de obligatoriska datafälten (namn, adress, telefonnummer, betalningsinformation) och välja en lämplig metod för produktleverans.
  5. För att slutföra beställningen måste du bekanta dig med och godkänna köpvillkoren
  6. Avgiftsbeloppet visas sedan på skärmen som kan betalas via en banklänk eller med annan betalningslösning.
  7. Kontraktet träder i kraft från mottagandet av det belopp som ska betalas till onlinebutikens löpande konto.

Om den beställda varan inte kan levereras på grund av varans slut eller av annan anledning, kommer köparen att informeras om detta så snart som möjligt och de inbetalda pengarna (inklusive kostnaderna för leverans av varorna) kommer att returneras utan dröjsmål, dock senast inom 14 dagar efter att meddelandet skickats.

Rabattkoder

Webbutiken publicerar rabattkoder på hemsidan och även via Facebook, som gör att du kan köpa produkter billigare än vanligt.

Om rabattkoden är giltig måste den anges i motsvarande fält innan betalning ska tillämpas. Systemet kontrollerar sedan kodens giltighet och beräknar ett nytt pris för köparen.

Rabattkoden gäller endast priset på produkterna, inte fraktkostnaden.

Möjliga betalningsmetoder

Det är möjligt att betala i webbutiken genom Montonio Finance med hjälp av estniska banklänkar, med kreditkort och via Paypal.

Du kan betala i euro.

Leverans

Varornas fraktkostnader står köparen för, och motsvarande prisinformation visas bredvid fraktsättet.

Försändelser inom Estland anländer i allmänhet till den destination som anges av köparen inom 3-7 arbetsdagar från det att försäljningsavtalet träder i kraft.

I Estland är våra leveranspartners Nordpost, Omniva och Itella, Smartpost. Vi skickar varor till paketautomater, per post hem till dig och vi erbjuder även budtjänst om du så önskar.

Leverans utanför Estland sker inom 5-20 kalenderdagar. I undantagsfall har du rätt att leverera varorna inom 45 kalenderdagar.

Ångerrätt

Efter att ha mottagit beställningen har köparen rätt att frånträda avtalet som ingåtts i e-butiken inom 14 dagar.

Ångerrätten gäller inte om köparen är en juridisk person.

För att utnyttja 14 dagars returrätt får de beställda varorna inte användas på annat sätt än vad som är nödvändigt för att försäkra sig om varans art, egenskaper och funktion på ett sätt som är tillåtet för provning av varorna i en fysisk butik.

Om varorna har använts för andra ändamål än vad som är nödvändigt för att verifiera varornas art, egenskaper och funktion, eller om de visar tecken på användning eller slitage, har Webbutiken rätt att sänka den återbetalningsbara avgiften enligt minskningen i varans värde.

För att returnera varan måste du lämna in en ansökan om ångerrätt från köpet av varan, vars blankett finns här: ansökan om ånger och skicka den till e-postadressen Henrik@ehekaru.ee inom 14 dagar att ta emot varorna senast.

Kostnaden för att returnera varan står köparen för, såvida inte anledningen till returen är att varan som ska returneras inte motsvarar vad som beställts (t.ex. en felaktig eller defekt vara).

Köparen ska returnera varan inom 14 dagar efter inlämnande av ansökan eller styrka att han har överlämnat varan till varans transportör inom ovannämnda tid.

Vid mottagandet av de returnerade varorna kommer nätbutiken att återkomma till köparen omedelbart, dock senast 14 dagar efter mottagandet av ångerbegäran, alla avgifter som erhållits från köparen enligt avtalet.

Webbutiken kan vägra att ge återbetalning tills den har mottagit varan som är föremål för avtalet eller tills köparen har visat att den har returnerat varan, beroende på vad som inträffar först.

Om köparen uttryckligen har valt ett annat leveranssätt än det billigaste vanliga leveranssättet som erbjuds av Webbutiken, behöver Nätbutiken inte återbetala kostnaden till konsumenten som överstiger kostnaden förknippad med det vanliga leveranssättet.

Nätbutiken har rätt att frånträda försäljningstransaktionen och kräva tillbaka varan av köparen, om priset på varorna i nätbutiken är markerat väsentligt under varans marknadspris på grund av ett fel.

Rätten att väcka talan

Webbutiken ansvarar för att den sålda varan till köparen inte överensstämmer med avtalsvillkoren eller ett fel som fanns redan vid överlämnandet av varan och som visar sig inom två år från överlämnandet av varan till köparen.

Inom de första sex månaderna från leveransen av varan till köparen antas det att defekten fanns redan vid leveranstillfället av varan.

Det är Webbutikens ansvar att motbevisa motsvarande antagande.

Vid fel har köparen rätt att kontakta webbutiken senast inom två månader genom att skicka e-post till info@ehebjorn.se eller ringa +372 58587679.

Webbutiken ansvarar inte för fel som uppstått efter att varan har överlämnats till köparen.

Om varorna köpta från Webbutiken har defekter som Webbutiken ansvarar för, reparerar eller ersätter Webbutiken de defekta varorna.

Om det inte är möjligt att reparera eller byta ut varorna kommer Webshoppen att återbetala alla avgifter som är förknippade med köpekontraktet till köparen.

Webbutiken svarar på konsumentens klagomål skriftligen eller i en form som möjliggör skriftlig återgivning inom 15 dagar.

Direktmarknadsföring och personuppgiftsbehandling

Webbutiken använder de personuppgifter som köparen har angett (inklusive namn, telefonnummer, adress, e-postadress, bankuppgifter) endast för att behandla beställningen och skicka varorna till köparen.

Webbutiken överför personuppgifter till företag som tillhandahåller transporttjänster för att kunna leverera varor.

Nätbutiken skickar nyhetsbrev och erbjudanden till köparens e-postadress endast om köparen har uttryckt sin önskan om det genom att ange en e-postadress på hemsidan och har angett sin önskan att få direktpostaviseringar.

Köparen kan när som helst välja bort erbjudanden och nyhetsbrev som skickas till e-post genom att meddela oss via e-post eller genom att följa instruktionerna i e-postmeddelandet som innehåller erbjudandena.

Ehekaru OÜ är personuppgiftsansvarig, Ehekaru OÜ överför de personuppgifter som behövs för att göra betalningar till den auktoriserade processorn Montonio Finance.

Att lösa argument

Om köparen har några klagomål på Webbutiken ska de skickas via e-post till info@ehebjorn.se eller per telefon: +372 58587679

Om köparen och Nätbutiken inte kan lösa tvisten genom överenskommelse kan köparen överklaga till Konsumenttvistnämnden.

Du kan bekanta dig med förfarandevillkoren och lämna in en ansökan här.

Konsumenttvistnämndens behörighet är att lösa tvister som uppstår i det avtal som ingåtts mellan köparen och Webbutiken.

Granskning av köparens reklamation av kommissionen är kostnadsfri.

Köparen kan vända sig till plattformen för att lösa konsumenttvister i Europeiska unionen.